آزمون مه گرفتگی

دستگاه آزمون مه گرفتگی آزمون از سری آزمونهای دوام شیشه دو یا چند جداره است که با انجام این آزمون به نوعی شبیه سازی اثر تابش مداوم نور خورشید انجام می شود

آزمونه ها داخل محفظه ای با طراحی ویژه با فاصله معین از یک لامپ خورشیدی ،در موقعیتی قرار می گیرد که در معرض تابش کامل امواج قرار گیرند . طیف حرارتی نور خورشید و طیف فرابنفش ساطع شده از لامپ خورشیدی با شدت تشعشع معین ( ULTRA VITALUX UV SUN LAMP 300 W OSRAM  ) باعث گرم شدن محفظه شده و دمای آن را به ۵۵ با رواداری ۳ درجه سانتیگراد می رساند و توسط یک فن و دریچه تهویه دما تحت کنترل دقیق قرار گرفته و به حالت پایدار می رسد. آزمونه ها از یک طرف در مقابل این تابش و از طرف دیگر مماس به یک دیسک سرد با دمای ۲۰ درجه سانتیگراد هستند.

دمای لحظه ای قسمت بالا و پایین آزمونه ها،محفظه و دیسکهای سرد توسط سنسورهای تعبیه شده به سیستم داده برداری منتقل شده و اطلاعات کامل قابلیت پایش و نمودارها ذخیره سازی می شوند. مدت زمان آزمون ۷ روز است پس از پایان یافتن این مدت، آزمونه ها از محفظه آزمون خارج شده و هر نوع لک یا کثیفی در سطوح خارجی آزمونه ها پاک شده و سپس وجود رسوب در سطح داخلی آزمونه ها به کمک جعبه رؤیت بررسی می شود.همچنین این شرکت موفق به طراحی این دستگاه بصورت هوشمند و بدون نیاز به اپراتور در زمان طول انجام آزمون شده است. سیستم کامپیوتری داده برداری و پردازش اطلاعات اندازه گیری شده مربوط به درجه دمای آن با نرم افزار و HMI، ثبت و رسم منحنی تغییرات دما و امکان فایلینگ و گزارش گیری می باشد. در صورت نیاز به ساخت دستگاه آزمون مه گرفتگی می توانید با ما تماس بگیرید..