آزمون چرخه های آب و هوایی تسریع شده

دستگاهی است متشکل از واحد هایی که در هر واحد یک قطعه شیشه دو یا چند جداره (آزمونه) طوری نصب می شود که از یک طرف در معرض دمای محیط آزمایشگاه قرار گیرد و سمت دیگر آن بانضمام ضخامت مجموعه شیشه در تماس با شرایط آب و هوایی ایجاد شده باشد(بند ۳-۲-۳ از استاندارد ملی ایران به شماره ۸۵۲۲)

شرایط متغیر آب و هوایی برنامه ریزی شده که توسط نرم افزار مخصوص کنترل می شود شامل افزایش دما و رطوبت نسبی تا حصول حالت پایدار دما ċ ۳±۵۵ و رطوبت نسبی٪ ۵±۹۵ و ثابت ماندن این شرایط به مدت یک ساعت، و سپس کاهش دما به

ċ ۱۸-  است .

مدت زمان هر بار افزایش دما از بالا به پایین یا بالعکس ۵ ساعت با رواداری ۵ دقیقه طول می کشد پس بنابر این یک افزایش و یک کاهش و دو زمان پایداری یک ساعته در حدود ۱۲ ساعت به طول می انجامد که به این مدت یک چرخه کامل گفته می شود و این چرخه و شیب تعریف شده مناسب برای این افزایش و کاهش ها به صورت گراف مانیتور می شود. این دستگاه در یکی از ۵ مرحله از آزمون های شیشه های دو جداره مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه آزمون چرخه های آب و هوایی تسریع شده

جهت ایجاد این شرایط دستگاه مجهز به سیستم های سرد کننده و گرم کننده قوی و سیستم تولید بخار و همچنین فن های گردش هوا برای همگن سازی دما و رطوبت می باشند همچنین سنسورهای دما و رطوبت طوری طراحی و نصب شده اند که بتوانند دما و رطوبت واقعی را با دقت بالا حس کرده و به سیستم داده برداری انتقال دهند.

مدت زمان آزمون چرخه آب و هوایی تسریع شده ۲۸ روز یا ۵۶ چرخه کامل است. مشاهده آب یا بخار آب در فضای بین شیشه ها یا ترک خوردگی احتمالی شیشه ها بیش از دو نمونه مبنای گزارش این آزمون می باشد.

این دستگاه با بهترین کیفیت ممکن توسط مهندسین آزمون گستر مینا طراحی و ساخته می شود. سیستم کامپیوتری داده برداری و پردازش اطلاعات اندازه گیری شده مربوط به درجه دما و رطوبت آن آن با نرم افزار و HMI،بصورت  PID  کنترل، ثبت و رسم منحنی تغییرات دما وطوبت و همچنین امکان فایلینگ و گزارش گیری می باشد. در صورت نیاز به ساخت دستگاه آزمون چرخه های آب و هوایی تسریع شده می توانید با ما تماس بگیرید.

دستگاه چرخه آب و هوایی ۲۴ عددی