آزمون تعیین نقطه برفک و وضعیت برفک

دستگاه آزمون نقطه برفک برای برسی میزان رطوبت موجود در شیشه های دو و چند چداره مورد استفاده قرار می گیرد. آزمایشگاه دانش بنیان آزمون گستر مینا برای تست انواع شیشه های دو و چند جداره از این دستگاه استفاده می کند. طراحی و ساخت این دستگاه را توسط تیم آزمون گستر مینا انجام می شود. زمانیکه دمای فضای بین دو شیشه به اندازه کافی سرد شود امکان تشکیل برفک در این ناحیه وجود دارد. در آزمایشگاه این موضوع با دستگاهی با همین نام مورد آزمون قرار می گیرد به این ترتیب که سطح شیشه پس از آغشته شدن به الکل در تماس با سطح سردی به قطر ۲۵ میلیمتر قرار گرفته و پس از رسیدن به دمای مورد نظر و گذشت زمان های مذکور در استاندارد می توان وضعیت برفک و همچنین نقطه برفک نمونه را تشخیص داد. این دستگاه یکی از مراحل تست های شیشه دو و چند جداره هستند.

این دستگاه دارای یک سیستم سرد کننده تراکمی خاص بوده که امکان رسیدن به دماهای خیلی پایین را فراهم می کند (تا ۵۰-درجه سانتیگراد) و توسط کاربر این دماها قابلیت انتخاب و کنترل دارد . نحوه و کیفیت قرار گیری نمونه روی سطح سرد، انتخاب دماهای مناسب و سنجش دقیق زمانهای انجام آزمون از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سیستم کامپیوتری داده برداری و پردازش اطلاعات اندازه گیری شده مربوط به درجه دمای آن با نرم افزار و HMI، ثبت و رسم منحنی تغییرات دما و امکان فایلینگ و گزارش گیری می باشد.

بلافاصله بعد از انجام آزمون تشکیل یا عدم تشکیل برفک به کمک جعبه رویت مخصوص بررسی می شود که دمای تشکیل برفک اولیه نباید از ۳۵- درجه سانتی گراد و بعد از انجام آزمونهای دیگر نباید از۳۰- درجه سانتیگراد بیشتر باشد.

این دستگاه با بهترین کیفیت ممکن توسط مهندسین آزمون گستر مینا طراحی و ساخته می شود. در صورت نیاز به ساخت دستگاه آزمون نقطه برفک می توانید با ما تماس بگیرید.