شیشه ایمنی گرمایی مورد مصرف در لوازم خانگی:

شیشه ضد حرارت، جزو شیشه‌هایی هستند که نسبت به شیشه‌های معمولی مقاومت بسیار بالایی دارند و در مقابل گرما و آتش محکم می‌باشند. شیشه ضد حرارت عملکرد متفاوتی نسبت به شیشه‌های معمولی دارند، به صورتی که شیشه‌های استاندارد تا دمای ۱۲۰ درجه سانتی گراد مقاوم هستند و شیشه‌های سکوریت تا دمای ۲۶۰ درجه مقاومت دارند و شیشه ضد حرارت تا دمای ۷۰۰ درجه مقاومت دارند و به‌راحتی شکسته نمی‌شوند. شیشه نسوز نام دیگر شیشه ضد حریق می‌باشد. شیشه نسوز کاربرد زیادی در صنعت دارد. بیشترین کاربرد شیشه نسوز در بخاری‌ها است؛ همچنین از شیشه نسوز در صنعت پتروشیمی نیز استفاده می‌گردد ازموارد مورد مصرف در لوازم خانگی این شیشه ها می توان به شیشه های بخاری ها و هود ها  و اجاق های پخت و پز خانگی و … اشاره نمود.

  • شیشه ضد حرارت برای اولین بار در آلمان در قرن نوزدهم کشف و ساخته شد و به‌ تدریج رواج بسیاری پیدا کرد.
  • شیشه ضد حرارت دارای ضریب انبساط و انقباض بسیار پایینی است و همین ویژگی باعث می‌شود به ‌راحتی و با سرعت بتوان شیشه را گرم و یا سرد کرد.
  • شیشه ضد حرارت مقاومت بالایی هم در برابر مواد شیمیایی دارد و به همین دلیل در ساخت تجهیزات آزمایشگاهی به کار می‌رود.
  • شیشه ضد حریق در ساختمان‌ها جهت ایجاد دودبند در ورودی و راهروها منطبق با ضوابط شهرداری استفاده می‌شود.
  • شیشه ضد حرارتمقاوم به ضربه و حرارت است و نقش مهمی را در حفظ جان و مال انسان‌ها بازی می‌کند.
  • مراکز آتش‌نشانی قوانینی را در استفاده از شیشه ضد حرارت وضع کرده‌اند که قبل از کسب پروانه ساختمانی باید تمام و کمال اجرا شده باشد.

همان‌طور که می‌دانید شیشه نسوز از مقاومت بسیار خوبی در برابر آتش‌سوزی برخوردار است در برابر آتش هیچ اثری از مه گرفتگی، درخشش، رگه‌دار شدن یا ترک خوردن ندارد و به خاطر همین کاملاً شفاف و غیرقابل مشاهده است. این ویژگی از شیشه نسوز به‌عنوان عایقی مطمئن، نقاطی از ساختمان را تضمین می‌کند که در شرایط خاص به‌عنوان مسیر امنی استفاده می‌شود.

شیشه نسوز از لایه‌ای مقاوم است که در برابر آتش گرفتگی به صورت فوم منبسط می‌شود و علاوه بر آتش از تشعشع حرارت نیز پیشگیری می‌کند و به این روش از گستردگی آتش‌سوزی جلوگیری می‌کند و مسیر فرار را برای افراد ساختمان و همچنین آتش‌نشان‌ها ایمن می‌کند